Egy néhány méteres miskolci kerékpárút indított felháborodás-lavinát az interneten

Megosztás

Miskolcon a Róna utcán járó-kelők arra lettek figyelmesek, hogy egy tábla hirdeti a környék legújabb beruházását: egy új kerékpárutat, mely egy alig pár méteres szakaszt köt össze. A helybéliek közül sokan nem értik, mi értelme volt erre egyáltalán egy forintot is elkölteni, mi pedig utánajártunk a dolognak.

Egy a környéken gyakran megforduló miskolci lakos (aki egyébként a cikk tetején látható képet is készítette) eképp osztotta meg észrevételeit a Facebookon:

Valamelyik nap hazafelé jövet a Róna utcából a Lányi Ernő irányába mentem. Eddig még nem vettem észre ezt a táblát, illetve nem tűnt fel, ami ki van rakna a Róna utcai híd korlátjára. Büszkén hirdeti a miskolci kerékpárút hálózat fejlesztését, amire nem kevés EU-s pénzt kapott a város. És valószínűleg el is költött már az alatt a pár év alatt, amióta elkezdték a kerékpárút-hálózat “fejlesztését”. Már csak abból gondolom, hogy a tábla alig-alig olvasható, annyira kifakult. De hogy mire ment el a lóvé? … Nos, azt talán inkább ne firtassuk! (Gondoltam akkor.) […] A Munkás és a Róna utcát összekötötték egy harminc méteres kerékpárúttal. Nem biztos, hogy jól látszik a fotón, ezért le is írom. Az nyúlfarknyi út elejére, a Munkás utcai oldalra ki is tettek egy kresz-táblát: “kerékpárút kezdete”.

A harminc méternyi leaszfaltozott út végére, a Róna utcai oldalra meg egy másik kresz-táblát, hogy: “kerékpárút vége”, ill, hogy teljesen szabályszerű, és a balesetbiztonság követelményeinek is megfeleljen, még egy “elsőbbségadás kötelező” táblát is. Természetesen az ellenkező irányba szintén. Ja, és mindkét oldalra egy az autósok behajtását megakadályozó vasoszlopot is lebetonoztak.

Összefoglalom tehát. Készült egy harminc méteres kerékpárút, ami nem vezet sehonnan, sehová, amihez felhasználtak még hat darab kresz-táblát, négy darab, azokat tartó könnyűfém, és két vasoszlopot. Ja, majd elfelejtettem, és még két darab villanyoszlopot is kihelyeztek az útszakaszon, hogy megvilágítsa a fényes eredményeket. […]

A téma azóta több felületen megjelent, a kommentszekcióban el is indult a polémia a kerékpárút ellenzői és helyeslői között, és ahogy az várható volt, előkerült a politika is.

A szóban forgó beruházásról megkérdeztük a polgármesteri hivatalt, tőlük az alábbi választ kaptuk:

A Munkás és Róna utcákat összekötő szakasz kerékpáros nyom felfestése azt a célt szolgálja, hogy a lakótelepről közvetlenül el lehessen érni kétkeréken a Róna utcai kerékpárutat, vagyis az ott élő bicikliseknek ne kelljen körbe kerülniük. Ez kapcsolódik ahhoz a beruházáshoz, amely során Miskolc MJV Önkormányzata a Kondor Béla utcában az Árpád és Szarkahegy utcák között csaknem 1600 méter hosszban alakított ki kerékpárforgalmi létesítményt, összekapcsolva ezzel a Tiszai pályaudvar és a Diósgyőri vár kerékpárforgalmi létesítményeit. A szóban forgó szakasz kialakítása befejeződött, gyakorlatilag a Kondor Béla utcában történt fejlesztés kiegészítő elemének tekinthető, ami az ottani lakótelepen élő, és az arra közlekedő kerékpárosok további kényelmét szolgálja.

Az új szakasz jelentőségére azonban a Kerékpáros Miskolc Egyesület mutatott rá a legegyértelműbben. Cikkükből kiderül, hogy a városvezetéssel karöltve olyan közlekedési feltételek kialakításán dolgoznak, hogy lelassuljon a környék gépkocsiforgalma, ezáltal biztonságosabb legyen a kerékpár- és rollerközlekedés.

A szóban forgó kerékpárút egy 52 méter hosszú ún. rövidzár, mellyel kapcsolatban már régóta felmerült az igény (kerekparosmiskolc.net)

A projekt elemei közé tartoznak az ún. rövidzárak, melyek olyan jellemzően rövid kerékpárszakaszok, amelyek segítségével kerülőutak takaríthatók meg. A Munkás és a Róna utcák közötti kerékpárút is egy ilyen vonal, melynek a helyén már eddig is létezett egy ösvény, most azonban egy aszfaltozott szakasszal gördülékenyebbé válik a kerékpárosok számára az áthaladás.

Kiemelt kép: Facebook

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek